Aarhus University Seal

POSTPONED: Faglitterær Salon i Aarhus - et eksklusivt interview med Rubina Raja

Interview with Professor Rubina Raja (in Danish).

Thursday 21 October 2021,  at 19:00 - 20:00

Godsbanen, Skovgaardsgade 3 F, 8000, Aarhus C, Denmark.

Photo: Lars Svankjær.

Den faglitterære Styrelse i Dansk Forfatterforening inviterer til et helt særligt interview med professor Rubina Raja, der forsker i Antikkens bysamfund, deres netværk udvikling over tid og sted.

TidTorsdag den 21. oktober, kl. 19 - 20.

Sted: Aarhus Litteraturcenter, Kulturproduktionscenter Godsbanen, Skovgaardsgade 3 F, Aarhus C

Oplægsholder:

Rubina Raja, professor i klassisk arkæologi og leder af grundforskningscentret Institut for Kultur og Samfund (UrbNet) ved Aarhus Universitet, der er støttet af Danmarks Grundforskningsfond.

Rubina Rajas forskning har opnået stor national såvel som international anerkendelse. Hun leder udgravninger i Jerash (Jordan) og Rom (Italien) samt flere forskningsprojekter relateret til den antikke oaseby Palmyra midt i den syriske ørken.

I 2019 stod Rubina Raja i spidsen for den første særudstilling i Danmark om kulturarven i det antikke Palmyra. I øjeblikket er hun aktuel i den franske dokumentarfilm The 1001 Faces of Palmyra, der følger hendes arbejde og udfordringer med at dokumentere palmyrenske gravportrætter.

Kom og vær’ med til en uformel samtale med Rubina Raja om arkæologi, faglitteratur, viden og drømme, men også om balancegangen mellem at besidde en høj stilling og at være kvinde og mor.

Salonen hos Aarhus Litteraturcenter åbner døren kl. 18:30, hvor alle bydes på et glas vin og lidt snack.

Arrangementet er gratis, men da vi ønsker en intim stemning, er deltagerantallet begrænset og tilmelding derfor nødvendig.

Tilmelding til:

Anne Rosenskjold, annerosenskjold@hotmail.com