Aarhus University Seal

Morfortællinger: Maja Lucas, Line Jensen og Signe Parkins

Wednesday 21 November 2018,  at 19:00 - 21:10

LYNfabrikken, Aarhus C

Arrangementet fokuserer med afsæt i moderskab på, hvordan tabuer kan udfoldes gennem fiktion og stadig få virkelige konsekvenser. De tre oplægsholdere, Maja Lucas, Line Jensen og Signe Parkins, har alle skrevet/tegnet fortællinger om livet som mor og ladet de uskønne, egoistiske eller sygelige tanker få taletid. Hvad enten bøgerne skal læses biografisk eller ej, bliver det uundgåeligt personligt for læseren, der får mulighed for at genkende sig selv som barn, forælder eller ægtefælle. Og det kan både give anledning til ondt i maven eller dyb lettelse.

Moderskabet har fået en ny fortælling både inden- og udenfor litteraturen. Hør forfatternes egne tanker om vigtigheden af deres morfortællinger, og hvilke tanker de gør sig om blandingen af det personlige og det fiktionaliserede i deres arbejde.