Statsstigma og sneakers

Filmfremvisning og debatarrangement med galleribestyrer Aysha Amin, lektor Anders Lund Hansen og lektor Louise Fabian

Saturday 6 April 2019,  at 13:00 - 16:30

Kvindemuseet

Organizer

Arrangementet afholdes i samarbejde mellem AAFx 2019 AARHUS ARCHITECTURE FESTIVAL, Kvindemuseet og forskningsprojektet GenderBlender – Hverdagsliv, aktivisme og diversitet.

Arrangementet vil gennem oplæg, debat og fremvisning af den franske urbane filmklassiker La Haine (Hadet) udforske forholdet mellem køn, territoriel stigmatisering, gentrificering og kulturelle modstandsformer. Arrangementet vil blandt andet dykke ned i forholdet mellem køn, religion og race i stigmatiseringen af den 'vrede unge mand' og forskellige kulturelle modstrategier. Der vil blive draget udforskende paralleller til såvel historiske eksempler som til den igangværende danske ghettopolitik.

Oplæg ved Galleribestyrer Aysha Amin, Lektor PhD. Anders Lund Hansen (Lunds Universitet), og Lektor PhD. Louise Fabian (Aarhus Universitet).

Arrangementet afholdes i samarbejde mellem AAFx 2019 AARHUS ARCHITECTURE FESTIVAL, Kvindemuseet og forskningsprojektet GenderBlender – Hverdagsliv, aktivisme og diversitet