Bliv en del af holdet!

Aarhus Universitet sender i samarbejde med IT Universitetet i København, Aalborg Universitet og Syddansk Universitet den anden satellit i DISCO-pgrammet op i 2024. DISCO-2 har fokus på at studere klimaforandringer i Grønland og du kan blive en del af holdet.

• Har du lyst til at være med til at samle satellitten, udvikle software til den eller blot se hvad det hele går ud på?
  • Har du lyst til at være med til at styre satelliten via jordstationer og vores kontrolrum når DISCO-2 er i kredsløb?
  • Du kan være med til at udføre den operationelle del; sende kommandoer til den og hente data fra den når den er i kredsløb.
  • Du kan også lave projekter og få ECTS point.

Hvis du vil vide lidt mere så kontakt:

Mads Fredslund Andersen: madsfa@phys.au.dk eller Christoffer Karoff: karoff@phys.au.dk

Hvad kan du bruge det til?

Hvis du ikke synes det er nok i sig selv, at være del af en rummission, så kan du også bruge det til at booste dit CV til fremtidige jobmuligheder.

Du bliver en del af et team, som arbejder tæt og får lov til at præge missions fremtid og udformning.

Det kan være en god indgangsvinkel til små studieprojekter, hvor du kan få ECTS point i henhold til omfanget.

Du møder andre studerende fra forskellige årgange.

Hvad skal du gøre?

Hvis du gerne vil være en del af DISCO-2 missionen, så hent og udfyld nedenstående formular og send den udfyldte formular til Mads Fredslund Andersen, madsfa@phys.au.dk senset fredag den 2/6 2023!!!

Du må gerne have lidt erfaring med linux/ubuntu og være interesseret i programmering. Dette er dog ikke et krav. Du skal som minimum være på dit 2. semester på studiet og det ses gerne at du er længere.

Formular - PDF

Formular - doc

Efter deadline for ansøgninger udvælges de heldige og alle får derefter besked.